Voornaam: Rozemarijn van der braak

Leeftijd: 14 jaar

Vleespatroon: Ik ben al sinds mijn zevende vegetarisch.

Wat is je grootste uitdaging deze week: Gevarieerd eten (dus bijvoorbeeld niet heel vaak pasta in 1 week).

Hoe heb je voorbereid op deze week: Ik heb naar leuke recepten gezocht op het internet.

Ik beantwoord per dag de volgende vragen:
Hoe ging het?
Wat heb ik gekookt?
Waar had ik moeite mee?

Beschrijving week:

Maandag 11-03-2019:
Het ging goed. Ik heb veel fruit gegeten. Op mijn brood heb ik hummus gegeten. Dit is echt een aanrader! Als avondeten heb ik macaroni gegeten, met vegetarisch gehakt en een vegetarische saus. Er is nog saus over dus dit zal ik woensdag in een ander gerecht verwerken.

Dinsdag 12-03-2019:
Het ging goed. Overdag eigenlijk hetzelfde gegeten als gisteren. Ik probeer deze week trouwens ook zo min mogelijk eieren te eten en melk te drinken. Tot nu toe gaat dat goed. Als avondeten at ik gebakken aardappeltjes, wortels en een vleesvervanger. Ik heb lekker gegeten!

Woensdag 13-03-2019:
Ook vandaag ging het goed en heb ik overdag hetzelfde gegeten als de twee dagen hiervoor. Als avondeten heb ik de overgebleven saus van maandag gebruikt in een lasagne. Een aanrader!

Donderdag 14-03-2019: 
Vandaag heb ik ook weer veel fruit gegeten en op mijn boterham hummus gesmeerd. Makkelijk en snel! S’avonds heb ik noodles met verschillende soorten groenten en vegetarisch gehakt gegeten.

Vrijdag 15-03-2019:
Ook vandaag zag de ochtend en de middag er weer hetzelfde uit. Als avondeten heb ik hetzelfde gegeten als gisteren omdat er nog behoorlijk wat eten over was. Zonde om weg te gooien dus op het menu stond noodles met groenten!

Zaterdag 16-03-2019:
Zaterdag heb ik als ontbijt crackers met kruidenboter (zonder dierlijke e-nummers) en hummus gegeten. Ik heb warm geluncht met tomatensoep. Super lekker! Als avondeten heb ik een pizza op. Misschien niet het meest gezonde, maar wel heel lekker en dat mag best. Het is tenslotte weekend.

Zondag 17-03-2019: 
Ik heb hetzelfde ontbijt op als zaterdag. Met de lunch heb ik weer tomatensoep op, maar nu de koude variant. Ook lekker! Als avondeten heb ik wortels, aardappels en een vleesvervanger gegeten.

Conclusie:
Ik kijk goed terug op deze week. Ik merk dat ik na 7 jaar vegetarisch eten, heel gemakkelijk steeds hetzelfde eet. Ik probeer gevarieerder te eten, maar dat is soms nog best lastig. Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees heb ik geprobeerd ook extra te letten op verborgen dierlijke producten en eet ik minder zuivel en drink ik minder melk. De afgelopen 7 jaar heb ik geleerd dat je heel lekker kan eten zonder vlees en dat er hele goede vervangers zijn die qua structuur echt op vlees lijken. Zo vind ik het vegetarische gehakt bijvoorbeeld een aanrader!

Pin It on Pinterest